OJS OCS OMP OHS

You are viewing the PKP Support Forum | PKP Home Wiki

Review Form

Are you responsible for making OCS work -- installing, upgrading, migrating or troubleshooting? Do you think you've found a bug? Post in this forum.

Moderators: jmacgreg, michael, John

Forum rules
What to do if you have a technical problem with OCS:

1. Search the forum. You can do this from the Advanced Search Page or from our Google Custom Search, which will search the entire PKP site. If you are encountering an error, we especially recommend searching the forum for said error.

2. Check the FAQ to see if your question or error has already been resolved. Please note that this FAQ is OJS-centric, but most issues are applicable to both platforms.

3. Post a question, but please, only after trying the above two solutions. If it's a workflow or usability question you should probably post to the OCS Conference Support and Discussion subforum; if you have a development question, try the OCS Development subforum.

Review Form

Postby nandabr » Tue Aug 09, 2011 6:23 am

Hi,
im new on forum, and im a brazilian, so i dont write english very well =(

I am a university student and participate in a project that uses the OJS. I've got a problem in the evaluation forms, in which the appraiser when you click on the icon that directs you to the form he is directed to a blank page. This also happens when the editor session will choose the form to be used in the evaluation, is directed to a blank page. What problem is this? Is to solve? Thank you and sorry my english =(
nandabr

Re: Review Form

Postby ramon » Tue Aug 09, 2011 10:24 am

Prezada(o?) nanda (?),

Verifique o log do seu servidor Apache.
Uma página em branco indica algum problema de PHP, configuração ou erro.
Com o log será mais fácil identificar o problema e sua provável solução.

[EN]
Dear nandabr,

Please check your Apache server's log.
A blank page usually means some PHP, configuration or general error.
The log entry will enable us to identify the problem and its most probable solution.
ramon

Postby nandabr » Tue Aug 16, 2011 9:32 am

Oi Ramon,

Gostaria de saber se você poderia me passar seu e-mail ou msn para a gente conversar sobre o sistema! Se for possível eu agradeço!
Eu ainda não tive acesso a esse documento, devido uns problemas com o lugar que faz o host do periodico, então por enquanto esse problema vai ficar em standby :(
Mas obrigada pela ajuda!
nandabr

Postby ramon » Wed Aug 17, 2011 12:35 pm

Prezada Nanda,

Respondi via PM com os dados pessoais, mas, se for para suporte técnico sobre a tecnologia PKP, sugiro usar este formulário de contato. O Ibict é parceiro do PKP, tendo firmado em 01/08/2010 um Memorando de Entendimento com o projeto para divulgação, transferência de tecnologia, entre outras atividades.
O formulário serve para controle das demandas e estudos sobre o impacto do serviço e avaliação das necessidades da comunidade.
Este fórum também é uma fonte de apoio fundamental!
ramon

Postby nandabr » Wed Aug 17, 2011 12:42 pm

Ramon,

Então, existe um problema com esse formulario de ajuda. Ano passado, eu o utilizava e recebia respostas, mas no começo desse ano, eu não recebi resposta nenhuma de qualquer duvida que eu enviei pelo formulario, e fiquei sem auxilio nenhum. Pensei até que eles tinham suspendido o suporte, já que eu mandei umas 10 perguntas (em meses diferentes do 1º semestre desse ano) e não recebi nada.
Você sabe se ele está mesmo funcionando?

Obrigada!
nandabr

Postby ramon » Thu Aug 18, 2011 5:31 am

Nanda,

Está funcionando sim. Pelo menos que eu saiba o sistema está enviando as mensagens.
A Equipe do SEER - Informática é a mais ativa.
Tem certeza que enviou para o SEER - Informática?

Recebemos uma média de 3 perguntas por dia (fora a continuidade de comunicação, que pode variar).
Peço que teste o formulário, usando TESTE no assunto e se identificando bem no corpo da mensagem (nome completo, instituição, revista/conferência e qualquer outra informação que possa nos ajudar a verificar mensagens anteriores).
ramon

Return to OCS Technical Support