OJS OCS OMP OHS

You are viewing the PKP Support Forum | PKP Home Wiki



ayuda para publicar

Are you an Editor, Author, or Journal Manager in need of help? Want to talk to us about workflow issues? This is your forum.

Moderators: jmacgreg, michael, vgabler, John

Forum rules
This forum is meant for general questions about the usability of OJS from an everyday user's perspective: journal managers, authors, and editors are welcome to post questions here, as are librarians and other support staff. We welcome general questions about the role of OJS and how the workflow works, as well as specific function- or user-related questions.

What to do if you have general, workflow or usability questions about OJS:

1. Read the documentation. We've written documentation to cover from OJS basics to system administration and code development, and we encourage you to read it.

2. take a look at the tutorials. We will continue to add tutorials covering OJS basics as time goes on.

3. Post a question. Questions are always welcome here, but if it's a technical question you should probably post to the OJS Technical Support subforum; if you have a development question, try the OJS Development subforum.

ayuda para publicar

Postby lourdes » Thu May 05, 2005 7:43 pm

hola , es la primera vez que utilizo el OJS y no comprendo bien los procedimientos que el administrador del journal necesita seguir, para publicar los archivos que envia el autor, mi pregunta es : existe una guia o un manual acerca de esto? usted podria ayudarme?

Le agradesco de antemano. :oops:
lourdes
 
Posts: 2
Joined: Thu May 05, 2005 7:37 pm

Manual

Postby ramon » Fri May 06, 2005 9:13 am

Lourdes,

Hasta el momento OJS nó posée um manual de funcionamiento, puesto que és dirigido a Editores de Periódicos Científicos, luego, supone que el editor conozca el processo editorial de um periódico científico comun.

Estamos trabajando en un manual en português, que debe estar concluído en algunos meses.

Los pasos básicos son:
- Instalación del software
- Configuración del ambiente de una revista
- detalles, políticas, sumisión, estructura de publicacion y formatos, visual
- Relación de personas
- Registrar los editores, comitê editorial/avaliador, avaliadores ad-hoc, editores de seccion, de texto y lector de pruebas, en esa ordem (recuerde que algunos papeles dependen de si van a ser usados o nó en la revista! paso anterior)


Después que el ambiente está definido, el autor se registra y envia su artículo para evaluación y posible publicación.

El editor necesita verifcar la calidad del artículo, selecionar los avaliadores para el artículo; si aprovado editar el texto, crear los archivos para publicación; agendar la publicación y después organizar la edición y publicarla..

Espero que ayude...
ramon
 
Posts: 926
Joined: Wed Oct 15, 2003 6:15 am
Location: Brasí­lia/DF - Brasil

Gracias por su ayuda

Postby lourdes » Fri May 06, 2005 11:15 pm

Muchas gracias por su apoyo, me ayudo mucho.
lourdes
 
Posts: 2
Joined: Thu May 05, 2005 7:37 pm


Return to OJS Editorial Support and Discussion

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests